Informacje z Euroregionu Bałtyk
Green uptl-ne Green up Polski pll_6524009a8d557 Green up
Braniewo - wizyty studyjne w ramach projektu GreenUp
W dniu dzisiejszym, 28 października br., w ramach projektu Green Up, odbyły się wizyty studyjne w Braniewie, będące kolejnym etapem działań projektowych. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele Urzędu Miasta oraz uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. Senatu RP, Szkoły Podstawowej nr 5 im. Ziemi Braniewskiej oraz ze Sportowej Szkoły Podstawowej nr 6 im. Jana Pawła II. Spotkanie rozpoczęło się w Urzędzie miejskim, gdzie zgromadzonych przywitał prezydent Tomasz Sielicki Burmistrz Braniewa, który zapewnił o swoim zaangażowaniu w edukację ekologiczną młodzieży oraz opowiedział o wadze i istocie ekologii.
Następnie grupa uczestników przeszła do wybranych wcześniej lokalizacji, przedstawiających zieloną stronę miasta. Pierwszym odwiedzonym miejscem była przepławka dla ryb na rzece Pasłęce, gdzie młodzież miała okazję zapoznać się ze specyfiką i zasadnością tego miejsca oraz wypowiedzieć się na temat powyższej inwestycji widzianej swoimi oczami. Przepławka umożliwia migrację ryb aż do zapory i elektrowni wodnej w Pierzchałach.
Kolejnym przystankiem był basen miejski, gdzie mieści się Miejski Ośrodek Sportu "Zatoka" w Braniewie. Tam zapoznaliśmy się z funkcjonowaniem obiektu od kuchni. Pracownik basenu służył bogatą wiedzą na temat działania infrastruktury na terenie kompleksu, opowiadał o ekologii, oszczędzaniu wody oraz metodach jej odzyskiwania. Zapoznał odwiedzających z historią powstania kompleksu rekreacyjno - rehabilitacyjnego, ofertą oraz atutami inwestycji.
Ostatnim punktem programu była wizyta w parku miejskim przy stadninie. Tam zapoznaliśmy się z historią dawnej Stadniny Koni oraz etapami realizacji strefy rekreacyjno-wypoczynkowej oraz poszczególnym przeznaczeniem wyznaczonych miejsc. Inwestycja nosi nazwę „Nowe życie stadniny koni w Braniewie – różnorodne biologicznie strefy rekreacyjno-wypoczynkowe”, a przedsięwzięcie zostało dofinansowane ze środków unijnych.
Wizyty w wyznaczonych miejscach połączone zostały z burza mózgów, gdzie młodzież miała pole do wyrażania swoich opinii oraz mogła podzielić się dotychczasową wiedzą ekologiczną.