Informacje z Euroregionu Bałtyk
SCONEtl-ne Aktualności SCONE Polski pll_6825b5d601581 SCONE
Pierwsze warsztaty edukacyjne SCONE
Jak przejść od lęku klimatycznego do działania?
Lęk klimatyczny i edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESD)
14 maja odbyły się pierwsze międzynarodowe warsztaty online dla nauczycieli w ramach projektu SCONE, poświęcone tematowi lęku klimatycznego (climate anxiety) i edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESD).
Podczas spotkania prowadzonego przez Frankę Marie Herfurth z Uniwersytetu w Rostocku rozmawialiśmy o tym:
czym tak naprawdę jest lęk klimatyczny – i dlaczego nie jest chorobą ani czyjąkolwiek winą,
co pogłębia poczucie bezradności u uczniów i nauczycieli,
jak edukacja może pomóc uczniom przejść od niepokoju do działania ,
jak tworzyć przestrzeń edukacyjną opartą na wspólnocie, empatii i sprawczości.
Rozmawialiśmy o tym, jak rozpoznać i nazwać emocje uczniów,
dzieliliśmy się doświadczeniami i pomysłami na budowanie odporności emocjonalnej w klasie,
poznaliśmy materiały i narzędzia, które pomogą przełożyć ESD na codzienną praktykę edukacyjną,
zastanawialiśmy się, jak budować wspólnoty nauczycielskie i środowiska uczniowskie oparte na empatii, współpracy i nadziei.
„Everyone remembers their favourite teacher. Not because of what they taught you but because of how they made you feel (najlepszych nauczycieli zapamiętujemy nie za wiedzę, którą przekazali, ale za emocje, które w nas budzili) - ten cytat dobrze ilustruje temat naszego spotkania.

